Referensmarknadsföring- ditt enda sätt att lyckas

Som företagare och entreprenörer har vi på den korta tid vi funnits ute på marknaden lärt oss en hel del, men en sak som vi verkligen har förstått med tiden är det här med referensmarknadsföring. Ja, alltså att nätverka, one to one, förklara vad det är man gör och intressera sig för vad andra.

Ett fel som många tyvärr gör, är att så fort de träffar någon som de tror kan vara en presumtiv klient eller en framtida samarbetspartner är nämligen att sälja. Man tar på sig säljkavajen och ler sitt bredaste leende och går in i charmtrollsrollen. Visst kan det funka, men väldigt sällan skulle jag vilja säga. Referensmarknadsföring är grejen. Att man tänker nätverket i stort och brett, att alla man träffar inte behöver generera jobb på en gång men ett stort nätverk är alltid bra att ha. Sen är det så att träffar man en företagare, så ska man helst inte sätta på sig säljkavajen på en gång, utan ge det lite tid. Mingla, socialisera dig, fråga hur du kan hjälpa till i deras business och var ditt trevligaste jag. What goes around comes around och det är vad referensmarknadsföring handlar om.

Vill du lära dig att mingla och marknadföra dig? Häng med oss som våra besökare på BNI-lunch nu på torsdag och lyssna på Sophia Sundberg mingelguru från Ypsilon,  som håller en presentation om hur hon kan hjälpa dig att på bästa sätt marknadsföra dig genom mingel! Mejla oss på info@hatemsjunghamn.se om ni vill med.

There are no comments on this post.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: