Veckan som gått

Foto: Sara Burman

Foto: Sara Burman

Ingen vecka är sig lik, inte en dag är heller sig lik egentligen. Allt beror ju på humör, ork, inbokade event, klienter och väder. Veckan på Hatem och Sjunghamn Juristbyrå började med att jag, Nadja Hatem, blev varse om naturens krafter, då askmolnet blev realitet än en gång och flygplatser och flyg ställdes in. Själv satt jag på en ö och började planera den långa resan hem. Tur som jag hade, flög jag som jag skulle och kom fram i tid. Att vara egen insåg jag var båda bra och dåligt. Bra, jag kan styra själv över mina arbetstider, dåligt, ja eftersom det kan bli en extremt kostsam historia.

Mellan stämningsansökningar, inlagor och yttranden hann vi också klämma in mingel på Legally Lady, ett event för kvinnliga jurister och advokater inom branchen. Carina Holmgren och Anette Hansson, två jurister med lång erfarenhet från affärsjuridiska byråer, var på plats för att berätta om jämlikhet inom advokatbranschen. Tillsammans har de nu startat en ny, edigare advokatbyrå. Carina och Annette, kvinnorna som vågar ta för sig och ta plats, i en traditionsbunden branch. Vi är deras groupies.

Veckan avslutades med en presentation av vår verksamhet för juridikstuderande på Uppsala Universitet, som hölls på Jontes stuga och på initiativ av Juridiska föreningen i Uppsala. Vi är otroligt glada att även vi, en mindre byrå som startar från scratch får möjlighet att få ge sin bild av arbetsmarknaden och vilka möjligheter det finns. Vi hoppas att vi gjorde ett intryck på en och annan student därute.

There are no comments on this post.

Lämna en kommentar