Vad är det värsta som kan hända?

Under föregående vecka skrev jag en artikel för Företagande.se med rubriken; Vad är det värsta som kan hända?”

Artikeln skrev jag med anledning av att det nog var den fråga som jag och Nadja verkligen besvarade innan vi startade vårt företag. En fråga som jag anser är en av de viktigare frågorna att faktiskt tänka på och besvara för alla som sitter på en fantastisk idé eller funderar på att följa upp ett projekt de verkligen tror på, men är osäkra på om möjligheterna verkligen överväger riskerna.

Att lämna den frågan outredd leder många gånger till att människor inte vågar ta steget fullt ut. Man är rädd för vad som kan hända. Men få gånger har man någon verklig insikt om vad värsta fall scenariot är. Det är ju genom att rita upp ett värsta fall scenario som det går att utvärdera om det är värt att ta risken. och mitt syfte med artikel är just att uppmuntra andra till att verkligen utvärdera sin ”värsta fall scenarier” och se om de verkligen är så farliga som man tror.

Gå in och läs artikeln på företagande.se för inspiration.

There are no comments on this post.

Kommentera

